Monday, August 15, 2011

Azamudin, Surendran Skor Pada Penampilan Pertama


Ianya mungkin tidak lebih daripada sebuah perlawanan pemanas badan menjelang bermulanya saingan Piala Malaysia dalam tempoh 3 minggu lagi, namun juara bertahan Piala Malaysia, Kelantan tetap tampil garang apabila membelasah skuad Warga Kota, Kuala Lumpur, 5-0, dalam aksi persahabatan di Stadium Selayang, semalam.

Dua pemain pinjaman dari Pahang, Azamudin Akil dan R.Surendran masing-masing meledak satu gol dalam perlawanan tersebut, namun jurulatih pasukan, Datuk M.Karathu tampak belum cukup yakin dengan barisan pemainnya apatah lagi mengambil kira skuad Kuala Lumpur sendiri hanya membariskan skuad ‘separa kuat’. 

“Memang kita menang besar, tapi it just a friendly, kadang-kadang kita main tidak komited 100%, kadang-kadang mereka main tidak komited 100%, so susah nak menilai, after all ini baru first game kita, selepas beberapa perlawanan lain baru kita boleh nampak team kita punya full potential..”

“tentang alex dan surendran, mereka memang beraksi baik, skor gol, saya akan nilai, kita masih ada masa..”. - Datuk M.Karathu.

Pada perlawanan itu Kelantan mendahului 2-0 pada babak pertama, hasil jaringan Nurul Azwan Roya dan Azamudin sebelum menambah 3 lagi gol di babak kedua menerusi Badri Razi, Solehin Kanasian, dan R.Surendran, selain menyaksikan penampilan penjaga gol veteran, Halim Napi.

1 comment:

Anonymous said...

mintak2 player rmai injured heheheh jgn mrah klate