Wednesday, August 17, 2011

Penyokong Punya Pasal, KAFA Kena Lagi?


Persiapan skuad Kelantan menghadapi saingan Piala Malaysia, sedikit tersentak apabila Persatuan Bolasepak Kelantan (KAFA), berdepan hukuman denda RM10,000 oleh Persatuan Bolasepak Malaysia (FAM) kerana tindakan membaling botol dan mercun oleh penyokong mereka ketika perlawanan akhir Piala FA, 11 Jun lalu. 

FAM dilaporkan sudah menghantar surat pertuduhan untuk dijawab KAFA dalam tempoh waktu ditetapkan sebelum dipanggil membela diri, dan nyata, perkhabaran kurang gembira ini hadir tidak kena pada waktunya, dan lebih perit ini bukanlah kali pertama KAFA berdepan hukuman Persatuan Bolasepak Malaysia gara-gara tindakan segelintir penyokong mereka.

Andai  hukuman sah dijatuhkan selepas mesyuarat jawatankuasa tatatertib bersidang, ia boleh diibaratkan sudah jatuh ditimpa tangga apatah lagi mereka tewas pada perlawanan final menentang Terengganu itu, hasil gol sendiri minit akhir Daudsu Jamaludin, dan gol masa tambahan Ahmad Nordin Alias, selain perlawanan juga dihentikan 4 minit ekoran balingan objek ke pintu gol Terengganu.

Kalau beginilah situasinya setiap kali Kelantan beraksi pada perlawanan-perlawanan besar, maka nampak gayanya kantung KAFA akan sentiasa bocor meskipun menjuarai semua trofi dan kejuaraan yang dipertandingkan.

10 comments:

Anonymous said...

mampus ngo gitu doh kelate kito, sebab hok gi tengok tu buke ore, luar stadium jadi ore masuk dale stadium jadi ..........

Anonymous said...

keno semace kelate... jd mgso diskriminasi FAM jak dlu lg

Anonymous said...

dah nasib badannnnnnnnn!!!

Anonymous said...

hok pekung bedil to jenis hok prangai clako..

kasimselamat said...

dengki x habis2 ko pasukan Kelantan... yang menjadi masaalahnya, kalau penyokong Kelantan kentut pun kalau FAM dengar dia akan denda... banyak pula tu....

Anonymous said...

seruper batak doh sek2 FAM nieh, ado2 jah hok xkeno. namtam sumgos. abih nge gitu jah duit KAFA bokali

Dunia Baru said...

FAM dh abis duit tu weh...sbb sebelaum ni beratus ribu dh pau dr KAFA ats alasan penyokong wat hal...

dh lama kita tk kena denda....so FAM mmg tunggu saat2 nih..

hok heran nye, kalu negeri lain dok kena pulok...mlm td, selangor nye penyokong lepar dua butir bedil dlm padang....dok ambik tindakan ko? kelate tk lepar bedil pun...

nate berok.(kuruh poser)

p/s: tp penyokong pun, kena la pk gak..jgn wat mace main bola di kapo sgt gak...kalu panas ati, topi kledar(helmet) pun pekong(baling) masuk padang...bo-bo la jadi ngorrr nye..yg rugi KAFA n player kita sendiri gak..ko guana/???..ikut ati MATI..ikut rasa BINASO...

Anonymous said...

FAM(persatuan paling bodoh) xabis2 tolol.. asal xdo fulus jer cari jalan nak pedajal kelantan padahal macam ler fans kelantan jer yg baling mercun??!!! fans tganu tu tertib sgt ker??!!

(c)asp3r said...

hurmm, xdop apo doh la. nok wat guano lagi, ni keputuse FAM. lepah2 ni gak sek2 kitow hok mano berehi mekong bedil tu, bow2 la.. mikir gak emtek.

drvn said...

mat budu perangai pe jubo ekpon tengok ganu sopan je..siang ke mungg