Monday, October 22, 2012

Sathia : ATM lebih bagus dan akan bertambah bagus

Jurulatih ATM, B. Sathianathan tidak dapat menahan rasa amarah dan kecewanya selepas kegagalan menjulang trofi Piala Malaysia – ini dapat disaksikan sendiri melalui reaksi dank omen yang dilontarkannya ke kem Kelantan selepas tamt permainan apabila dia mendakwa pemain Kelantan lembik seperti buah nangka buruk kerana kerap sangat terjatuh dan mengalami kecederaan.
Namun, pengendali berpengalaman itu tidak mahu membazir masa mengenangkan episod duka sebaliknya mengalih tumpuan kepada saingan musim depan dan memberi amaran bahawa pasukannya akan kembali lebih gagah sebagai pendatang baru Liga Super.
360 images
“Saya bangga dengan kesungguhan pemain-pemain saya. Kami bermain lebih baik pada babak kedua dan pada masa tambahan. Kami mencipta banyak peluang tapi Kelantan pula menyempurnakan satu peluang pada masa tambahan untuk mendapat gol kemenangan.”
"Kami telah mengecapi satu musim yang baik dan saya amat pasti, tahun depan juga sama. Saya memiliki sebuah skuad yang mantap, sebahagian besar pemain akan dikekalkan dan saya merancang untuk mungkin menambah tiga lagi muka baru, tahun depan kami akan bertambah kuat,” kata jurulatih yang membawa Kelantan menjulang trofi Piala Malaysia pertama pada 2010 itu.
Menurut bekas jurulatih kebangsaan itu, ATM akan terus melabur untuk mendapatkan khidmat bintang berprofil tinggi dan tidak harus timbul soal ATM berbelanja besar untuk merekrut pemain baru ke dalam pasukan.
“Anda tidak boleh mengharapkan saya boleh membentuk pasukan untuk menjadi juara dalam tempoh setahun dengan mengharapkan pemain muda. Pemain muda terbaik yang ada di negara ketika ini semuanya bermain bersama Harimau Muda.”

2 comments:

zaza said...

Sathia kna brpijak di bumi yg nyata, ATM memang psukan yang bagus dan mantap tapi....ada lgi team yg lebih bagus dan mantap. Klu nk puji player ATM lebih banyak peluang ke, main lebih bagus ke....itu hak dia tapi bila dia kondem player klate jatuh mcm nangka 2, nmpak sgt dia x pro dan emosi menguasai diri.. Cntohi la Hai O yg lebih professional dalam memberi komen. Klu banyak peluang pn klu x de penyudah x guna jg!!! Ape pn game yg dpamerkan adalah terbaik dan menghiburkan. Syabas ATM dan thniah TRW yg berjaya menjuarai PM, skligus menggapai treble thn 2012. Smemangnya thn 2012 milik Klate... thn depan milik siapa????

Alexis Aiman said...

tahun depan milik ns kot, bergilir gilir ngn kelantan hahaha kidding :)