Tuesday, October 23, 2012

Pasangan kembar Aidil dan Zaquan berhijrah ke selatan tanah air

Naib juara Piala Malaysia, Angkatan Tentera Malaysia (ATM) akan kehilangan khidmat dua pemain tonggak, Aidil Zafuan dan Zaquan Adha Abdul Radzak yang memilih untuk berhijrah ke selatan tanah air untuk menyarung jersi Johor bagi saingan Liga Malaysia musim 2013.

360images
Perkara ini disahkan Ketua Jurulatih ATM, B. Sathianathan yang berkata kedua-dua pemain itu telah menghubunginya selepas tamat aksi final Piala Malaysia menentang Kelantan untuk memaklumkan tentang keputusan mereka itu.

“Ya, kita kehilangan dua pemain tonggak, walaupun saya sedikit terkilan kerana kedua-dua mereka telah bersetuju dengan apa yang ditawarkan pengurusan sebelum aksi final, malah berjanji dengan saya untuk kekal tetapi dalam dunia professional ini adalah perkara biasa. Apabila mereka dapat tawaran lebih tinggi kita tidak boleh buat apa-apa, mereka akan ubah fikiran di saat akhir dan kita tidak boleh sekat mereka.

“Apa sekalipun, saya ucapkan selamat berjaya kepada Aidil dan Zafuan, juga terima kasih di atas segala sumbangan mereka kepada pasukan selama semusim di sini. Aidil telah membentuk pertahanan yang mantap manakala Zaquan telah banyak meningkat dan menjadi tonggak pasukan selepas pulih dari kecederaan ACL, saya yakin mereka akan cemerlang bersama pasukan baru,” kata Sathianathan.

Ditanya sama ada kehilangan mereka akan merencatkan persiapan ATM untuk menghadapi saingan musim baru, apatah lagi Sathia baru sahaja melaungkan ATM akan bertambah kuat bagi saingan musim depan, ini respon beliau.

“Saya tidak berapa kisah untuk kehilangan dua pemain, kita masih mempunyai pemain lain yang boleh mengisi kekosongan itu, lainlah kalau saya hilang 7 atau 8 pemain. Saya juga akan membawa masuk pemain baru. Orang kata kita Manchester City Malaysia, tetapi ATM tidak akan bersaing dengan mana-mana pasukan yang mempunyai kekuatan kewangan untuk memancing pemain sebaliknya mencari pemain yang mahu berkhidmat untuk pasukan ATM.”   

1 comment:

Unknown said...

dari main liga atas-turun main liga bawah pastu tahun depan ada peluang main liga atas nak main liga bawah sebab apa??DUITLAH SEBABNYA!!huhuhuhu