Tuesday, May 22, 2012

Syarikat Swasta Bantu Pembangunan Bolasepak Remaja


Puma,Vico serta Arctic Ice yang merupakan minuman rasmi pasukan Manchester United adalah syarikat swasta yang membantu pembangunan bolasepak negara. Ini telah membuktikan bahawa pembangunan bolasepak turut mendapat sambutan dari syarikat swasta berikutan dengan penajaan untuk Puma Hayvok Youuth Football yang akan diadakan pada tanggal 26hb Mei 2012 ( Sabtu ) bertempat di Dataran Rembau,Negeri Sembilan.

Kejohanan yang julung kali diadakan di Dataran Rembau ini adalah merupakan kejohanan bolasepak bawah umur 12 dan 17 tahun. Ia terbuka kepada pasukan,kelab,akademi bolasepak di seluruh negara.

Pengerusi Puma Hayvok Youth Football 2012, Dato’ Sohaimi Shahadan berkata,pembangunan bolasepak remaja harus diberi perhatian dan juga kejohanan seumpama ini hendaklah selalu dianjurkan.

Pengerusi Puma Havyok, Dato' Suhaimi Shahadan bersama penaja dan peserta akademi bolasepak 
“Pelbagai pihak telah melakukan apa yang terbaik untuk pembangunan bolasepak negara.” Jelas beliau.

Karnival ini akan dijalankan selama satu(1) hari sahaja,pihak Agensi Anti Dadah Kebangsaan Daerah Rembau juga turut serta menjayakan acara ini.Mereka akan memberi kesedaran tentang penggunaan dadah yang merosakkan masyarakat.

Menurut Pengurus Pemasaran Arctic Ice, Zelmey selaku minuman tenaga kelab Manchester United,kami turut berbangga kerana terlibat di aktiviti pembangunan bolasepak, terutamanya di kalangan remaja.

“Penganjuran peringkat umur harus selalu diadakan untuk memberi mereka perlawanan yang kompetatif,ini akan membantu skil dan juga memberi pengalaman kepada remaja ini dan berharap mereka akan menjadi pelapis untuk skuad kebangsaan.”jelas Zelmey.

Bagi Puma pula, ini merupakan peluang untuk bersama mendekati golongan remaja yang juga merupakan peminat kepada jenama Puma.

Selain daripada itu, BattleField Live In Malaysia akan turut memberi pendedahan kepada rakan media untuk mencuba permainan itu dan juga akan memberi tiket percuma kepada pemenang bawah 12 dan bawah 17 tahun nanti.

“Pendedahan kepada aktiviti remaja dan juga kesedaran tentang bahayanya dadah akan membantu remaja kini untuk mengisi masa lapang dan mereka akan terus bersukan serta menasihatkan rakan sebaya menjauhi dadah.” tambah Dato’ Sohaimi Shahadan.

Pendaftaran untuk karnival bolasepak bawah 12 dan 17 tahun ini  masih dibuka dan keterangan lanjut boleh hubungi 017-3566017 / 016-9178709 Kay, bagi urusan pendaftaran.

No comments: