Tuesday, January 3, 2012

Countdown Top 10 Artikel 2011

Berikut pula countdown 10 terbaik, bermula dari no.10.

10. Devan Terkejut, Salahkan Penjaga Gol Punca Kekalahan


"Penjaga gol tak tahu nak buat apa, free kick kena palang dia tengok jer, terkial-kial, 3 daripada 5 gol adalah totally mistake dia, communication failure, defend slow, lambat keluarkan bola, bagi terlalu banyak ruang kat pemain kelantan, bila masukkan Iqbal dia main baik. we have to admit it, saya rasa mungkin sebab first time crowd ramai jadi ada yang gugup, tapi its a mistake..".


foto : theredwarriors.com
CUKUP MEMALUKAN - apabila digelar tidak bertamadun, atau dijatuhkan hukuman berat tahu pula nak marah dan melatah, tapi undang-undang dan peraturan tidak pula reti dihormati.

Ramai yang marah dan merungut, mengeluarkan kata-kata maki hamun apabila pengadil melanjutkan permainan sehingga minit kelapan masa kecederaan, sedangkan pegawai keempat menunjukkan hanya 4 minit tambahan masa diberi.  




Gaya permainan Nazmi tidak menampakkannya sebagai seorang pemain remaja, malah keyakinan yang dapat dalam setiap sentuhan serta kawalan bolanya, cukup untuk membolehkannya disebut sebagai HOT PROSPECT FOR THE FUTURE dan tidak keterlaluan jika dikatakan aksi pemain ini jauh lebih menghiburkan daripada Amar Rohidan atau Fakri Saarani sendiri.  


TENGOKLAH KALAU DAPAT OFFER dari Kelantan, SAYA AKAN PERTIMBANGKAN, saya kat T-Team ni ok, takde masalah apa, bukan bermakna kalau saya nak keluar ni sebab pasukan ada masalah, biasalah T-Team ni pasukan baru, baru nak naik. cuma saya akui RINDU MASA MAIN DGN KELANTAN, suasana dia lain, saya dapat rasa suasana bola tu, PENYOKONG DIA FANATIK, tak sama di tempat lain, memang rindu sangat lar.."




Malah, ada yang sudahpun melabel Kelantan sebagai kuasa baru bolasepak tanah air, yang mana sebelum ini lebih sinonim dengan pasukan seperti Selangor, Kedah dan Perak. Tidak dinafikan mereka sedang menuju usaha itu, namun sekadar satu piala, iaitu Piala Malaysia dalam koleksi kejuaraan setakat ini (tidak mengambil kira Piala Sumbangsih), mereka harus bangkit memadam segala kritikan, dan mengatasi segala cabaran, atau mereka akan digelar berangan seperti Mat Jenin.

No comments: