Saturday, January 7, 2012

Belajarlah Terima Hakikat

Sebenarnya penulis pun tak faham apa sebenarnya masalah SEGELINTIR penyokong Terengganu yang enggan menerima hakikat bahawa pasukan mereka tidak boleh beraksi tanpa pemain import, adakah mereka ni takut sangat pasukan tidak dapat memberikan cabaran dalam saingan Liga Malaysia?

Bermula dari kata blog ni reka cerita, fitnah, lepas tu mereka malu sendiri apabila memang betul cerita yang disampaikan SS, kemudian tukar pula tuduhan kepada konspirasi Hamidin, perangkap FAM, mainan politik FAM lah, hinggalah yang terbaru apabila artikel SS dan Kosmo bercanggah, mereka jadikan itu pula modal baru nak mengutuk, memaki, mencaci, dan menghina. Sekarang isu import setel, diorang nak create isu lain pulak.



Bangun pagi tadi, antara mesej yang diterima dalam inbox facebook, MATT KAYY --> kalu aku jadi ko dah lama aku selam kepala dalam lubang jamban, spesis budu sebangang-bangangnya .... FAIZ IZ --> dah jumpa, dah setel, FAM mengakui mereka silap, bukan PBSNT, lain kali siasat dulu sampai habis, jangan suka hati jer taip blog, kan dah malu sendiri+dapat dosa, blog fitnah adalah andaian saya buat .... EWAN DZULKAFLI --> nak ulas biar betol2, jangan pakai tibai jer, jgn nak jatuhkan maruah pasukan terengganu, pikir pakai otak bukan pakai lutut, kalau rasa diri tuh salah, p mohon maaf kat fan tganu...

Jawapan saya kepada Matt Kayy yang muka macam budu, Faiz Iz muka kucing dan Ewan Dzulkafli muka jambu macam ..... serta fan terengganu yang ada pemikiran tipikal macam mereka semua ni, anda sebenarnya tak faham senario, atau tak faham bahasa melayu.

Tuduhan bahawa SS fitnah --> Nak gelak guling-guling, oleh sebab takleh nak terima hakikat, mula lah tuduh macam-macam, mula-mula taknak mengaku pasal pemain import takleh daftar, bila yang tu dah kena atas muka sendiri, cari modal lain pulak.. pokok pangkalnya segala ape yang aku tulis pasal PBSNT atau terengganu, semua fitnah, sebab mereka ni semuanya betul, PERFECT, mula-mula suh Che Mat Jusoh berundur, sekarang? 

Pikir pakai lutut and minta maaf --> perlu ke? atas dasar apa pulak ni? Hebat jugak blog SS ni, penulis dia tulis dengan berfikir guna lutut, tapi artikel yang ditulis guna pemikiran kepala lutut boleh pulak mencetus sensasi sebegini? waah hebat hebat, tahniah la blog SS...artikel kepala lutut SS ni rupanya banyak jugak memberi impak kepada orang luar erk? ape yang saya tulis dan ulas, sudah cukup terperinci mengikut apa yang disampaikan Pengerusi JKPT, dan apa yang saya baca di surat pekeliling (full, bukan 4.2.2 sahaja). dan isu ini sudah diconsider tutup.Korang duk kecoh-kecoh pun bukan buleh daftar jugak, tambah dosa jer. 

Bukti, aku jumpa sendiri Dato Hamidin, ada dua repoter Sinar Harian di lokasi.
Kalau orang lain (kosmo) nak tulis benda lain dengan memetik orang lain bercakap, kenapa pula salahkan saya, dan tak perlu saya minta maaf, ada faham? bukan saya yang tulis dua artikel berbeza. esok kalau Bharian pula tulis benda lain, apa saya nak hairan? yang penting info dalam blog ini bukan direka, masa saya menemuramah Hamidin, ada dua lagi repoter dari SINAR HARIAN. so, kalau ada percanggahan, sepatutnya anda cari FAM, gi lah jumpa Hamidin, gi lah jumpa Azuddin, yang nak kecoh macam orang tak bertamadun tu kenapa? Terengganu dari awal memang banyak problem, terhegeh-hegeh cari import, last-last dapat yang berpenyakit Hepatitis dan guna passport palsu, kelakar sungguh. 

Tak habis siasat? ---> waah hebat betul saudara Faiz, awak nak suh saya siasat ape? kes Terengganu daftar pemain import yang ada hepatitis ke, pemain import yang ...... atau kes yang lagi satu? kalau nak suh siasat dan dedahkan, sekarang jugak saya dedahkan, PBSNT akan kena gantung atau denda, mahu ke saya siasat? Artikel pasal pemain import tidak mengambil masa yang lama untuk sampai ke pengetahuan FAM, so awak jangka, rasa-rasanya kalau saya tulis artikel pasal isu yang tidak didedahkan ni, lama ke nak sampai ke pengetahuan ramai?

Apapun, saya SALUTE sebilangan besar penyokong Terengganu yang tetap positif, dan berfikiran cool, masih boleh terima hakikat, masih menyokong penulisan saya, blog SS, serta bersikap professional. Andalah penyokong bolasepak yang sebenar. 

p/s : oleh kerana ramai sangat nak menambah dosa mengutuk, maki hamun, mencaci orang tu orang ni melalui blog SS, ruangan komen terpaksa dinyahkan buat sementara waktu.

6 comments:

Penegak said...

cuba kaji balik sbb apa mudah2 jer kau ditipu oleh hamidin?

Anonymous said...

tganu ni mmg x cerdik sbb baco suratt pun x paham.. mugkin subject bm maso spm pun x pas.. 1 lg x kreatif sbb byk sgt mkn wang ehsan (mengharap bantuan dr berpk mcmana nk survive).. sblm ni tganu byk sgt diberi keistimewaan maso mat jusoh dlm fam.. skg ni nk wat ikut suko mcm dulu jugok sori la beb..

Dunia Baru said...

rileks bro..

Anonymous said...

Abis tu bila engko jumpe Midin tu, dia bagitau perkara betul ke kat engko...cmon bro.

Anonymous said...

ko nk kecoh pe bro dah mmg azuddin pun dah mntk maaf.. ko mmg ego tgi la..

pok sedara butler said...

ko pun nak backup FAM &)&#@ tuh..haha...aku memang dah belajar terima hakikat pun..malah gembira pun ada sbb ni masa TRG nak buktikan sesuatu tanpa import..tapi penulisan ko xde professional langsung..emosi ko dalam penulisan menandakan ko x pro langsung dalam menyatakan pendapat...dari aku hok respek penulisan ko sblm ni terus rasa xboley blah beb..