Saturday, January 18, 2014

Sumbangsih milik Pahang, Lions bermula goyah

Jaringan Matias Conti pada babak kedua memadai buat juara Piala Malaysia, Pahang menewaskan Lions XII dan memulakan musim Liga Malaysia 2014 dengan langkah kanan, menjulang Piala Sumbangsih.

Perlawanan itu yang turut menjadi aksi pembuka tirai Liga Super berlangsung agak hambar di hadapan hampir 40,000 penyokong di Stadium Darul Makmur dengan Pahang yang kehilangan khidmat Dollah Salleh menguasai sebahagian besar permainan.

Conti sekali lagi muncul wira. Foto : ASIANA.MY - ALL SPORTS IMAGES AND NEWS AGENCY
Lions yang turun dengan reputasi selaku juara Liga Super tidak langsung menghampiri aksi sebenar mereka dan dilihat begitu terkesan dengan ketiadaan tiga pemain tonggak - Bhaihakki Khaizan, Shahril Ishak dan Hariss Harun - justeru tugas berat menanti Fandi Ahmad dalam usahanya memastikan skuad seberang tambak ini kekal di kelompok elit bagi saingan musim ini.

Pada perlawanan itu, Conti yang masuk menggantikan Dickson Nwakaeme yang mengalami kecederaan pada minit ke-14 mudah menolak masuk bola ke gawang terbuka untuk menewaskan Izwan Mahbud pada minit ke-59 dan jaringan itu kekal sehingga tamat permainan. 

No comments: