Wednesday, January 29, 2014

Giliran Selangor Terajui Liga, PKNS Malukan Kelantan Di Kota Bharu

Gol tunggal Paolo Rangel pada minit ke-55 sudah memadai untuk Selangor menewaskan Pahang 1-0 seterusnya mengambil alih kedudukan pendahulu Liga Super, pada hari yang menyaksikan rekod bersih Kelantan lebur di tangan PKNS Selangor - lebih memalukan tewas di gelanggang keramat mereka di Kota Bharu.

Foto : The Star
Meskipun mendahului menerusi jaringan Fakri Saarani, dua gol pantas dalam tempoh dua minit jaringan Fauzan Dzulkifli dan Aminuddin Mohd Nor menyaksikan Kelantan menggigit jari di sebalik penguasaan dan percubaan bertali arus yang dilakukan ke gawang Remezey Che Ros.

JDT pula hampa sekali lagi apabila mensesiakan kelebihan dua gol untuk sekadar berpuas hati dengan keputusan seri 2-2 menentang Lions XII di Larkin - JDT mendahului 2-0 di babak pertama menerusi jaringan Luciano Figueroa dan Pablo Aimar namun Lions bangkit menjaringkan dua gol dalam tempoh seminit menerusi jaringan Khairul Amri dan Hafiz Sujad.

Aksi antara ATM dan Perak pula dicemari dengan insiden kekecohan di penghujung permainan yang menyaksikan Affisze Faizal (ATM) dan Kyaw Zayar Win (Perak) dilayangkan kad merah - ATM menang 1-0 menerusi jaringan tunggal Juan Arostergui.

Keputusan Matchday 3 :

Kelantan 1 - 2 PKNS
JDT 2 - 2 Lions XII
Selangor 1 - 0 Pahang
Terengganu 2 - 0 T-Team
ATM 1 - 0 Perak
Sarawak 3 - 0 Sime Darby

No comments: