Saturday, January 25, 2014

JDT Aib Di Tangan T-Team, Hanya Kelantan Catat Kemenangan Kedua

Skuad berstatus bintang, Darul Takzim dikejutkan dengan kekalahan kepada T-Team pada aksi kedua Liga Super sebentar tadi, pada hari yang menyaksikan kesemua pasukan yang mencatat kemenangan pada perlawanan pembuka tirai KECUALI Kelantan, tewas kepada lawan masing-masing.

Foto : Johor Southern Tigers 

Gol Patrich Wangai sudah memadai untuk membenam JDT yang dilihat tampil kurang bertenaga dan tidak langsung impresif, tidak menepati status mereka selaku pasukan yang bakal menyapu bersih semua kejuaraan yang dipertandingkan tatkala Azraai Khor wajar dipuji kerana membuat caturan taktikal bijak untuk mematikan jentera tengah JDT.

JDT yang begitu cemerlang pada aksi pra-musim nyata masih terkial-kial mencari rentak dan persefahaman, keserasian antara pemain juga dilihat belum begitu mantap - jurulatih, Cesar Fernando pastinya sudah dapat menilai apa aspek yang perlu dipertingkat jika tidak mahu kegagalan JDT musim lalu berulang kali ini.

Kelantan pula memerlukan gol jaringan minit akhir Francis Forkey Doe untuk muncul satu-satunya pasukan belum tewas dan mengekalkan rekod kemenangan apabila menewaskan Sarawak 1-0 di Kuching - namun ia nyata kekalahan tidak wajar buat Bujang Senang yang dilihat lebih menguasai perlawanan dan menampilkan aksi bersemangat tinggi untuk mencari kemenangan pertama selepas tunduk kepada ATM minggu lalu.

Untuk lebih foto menarik dan berkualiti tinggi tanpa watermark, hubungi Asiana.My - All Sports Images and News Agency
Barisan pertahanan Kelantan dikemudi Obinna Nwaneri wajar diberi pujian apabila mematahkan serangan bertali arus yang dilakukan menerusi kiri kanan sayap, termasuk juga aksi menyelamat hebat Khairul Fahmi yang menepis keluar percubaan Joseph Kalang di babak kedua.

Ketika kedua-dua pasukan dilihat hampir pasti akan menamatkan saingan dengan seri tanpa jaringan, Doe muncul wira apabila menolak masuk hantaran Mohamed Ghaddar, yang dimulai menerusi gerakkan kapten marvel, Badhri Radzi.

Juara bertahan, Lions mencatat kemenangan 2-1 ke atas Selangor sekaligus melebarkan rekod cemerlang mereka di gelanggang rumput tiruan manakala Sime Darby mengejutkan juara Piala Sultan Azlan Shah, Pahang 1-0. Perak pula menewaskan Terengganu 1-0 di Ipoh menerusi jaringan Ellie D'Cruz.

1 comment:

FreemanAnhCruz said...

Haha kalah UK kat msia tuk ultimate fantasy http://ultimatefantasy.fanxt.com/site/landing.php