Sunday, January 19, 2014

Ghaddar Selamatkan Kelantan, Awang Import Curi Tumpuan

Mahmoud Ghaddar menandakan kehadiran semulanya ke kancah Liga Malaysia dengan menjaringkan dua gol untuk membantu Kelantan bangkit daripada ketinggalan dan mencatat kemenangan 2-1 ke atas pendatang baru, Sime Darby pada hari yang menyaksikan awang import mencuri tumpuan di kesemua venue perlawanan.

Jika semalam ianya Matias Conti (Pahang) dan Paolo Rangel (Selangor) pada sebelah petang tadi, empat lagi aksi yang berlangsung di sebelah malam pula menyaksikan Marlon Alex James (ATM), Mamadou Hady (Terengganu), Luciano Figueroa (JDT) dan Ghaddar sendiri menjadi wira pasukan masing-masing.

Aksi di Kota Bharu menyaksikan gawang Khairul Fahmi bocor seawal minit ketujuh menerusi tandukan Fadzli Shaari, namun Ghaddar yang dibawa masuk menggantikan Mohamed Shawky meledak gol penyamaan di awal babak kedua sebelum mengesahkan kemenangan dengan menyempurnakan sepakan penalti.

Ghaddar jaring dua gol. Foto : ASIANA.MY -ALL SPORTS IMAGES AND NEWS AGENCY

Marlon pula menjaringkan gol pembukaan di Stadium Selayang untuk membantu ATM menewaskan Sarawak 2-0 dengan satu lagi gol dijaringkan Christie Jayaseelan sementara Hady pula menjaringkan dua gol di Kuala Terengganu untuk membantu tuan rumah, Terengganu bangkit daripada ketinggalan untuk membenam PKNS Selangor 2-1.

Pasukan berstatus bintang yang diramal menyapu bersih semua kejuaraan, JDT pula menewaskan Perak 2-0 di Larkin menerusi jaringan Amri Yahyah dan Luciano. 

No comments: