Saturday, January 18, 2014

Dua gol Rangel julang Selangor dalam aksi di 'padang amatur'

Dua gol dalam tempoh 7 minit jaringan Paolo Rangel membantu Selangor membuka tirai Liga Super 2014 dengan kemenangan 2-0 mengatasi T-Team dalam aksi di 'padang sekolah' Stadium Majlis Perbandaran Petaling Jaya. 

FOTO : FASELANGOR.MY 

T-Team bimbingan Azraai Khor Abdullah dilihat tidak berupaya untuk memberi tentangan dengan keseluruhan permainan didominasi Gergasi Merah Kuning pada perlawanan yang menyaksikan keadaan teruk permukaan padang merencatkan kedua-dua pasukan daripada mempamer aksi yang lebih berkualiti. 

Dengan Stadium Shah Alam masih dalam proses baik pulih dan hanya dapat digunakan semula pada 25 Februari (menerusi maklumat yang penulis dapat tahu), Selangor terpaksa menjadikan venue AMATUR ini yang turut dikongsi Felda United dan Polis Diraja Malaysia yang beraksi dalam saingan Liga Perdana - kalau tiga team guna padang ini yang sudah sedia rosak dalam kadar dua atau tiga hari sekali, layakkah liga kita digelar liga professional?

Selain MBBJ, Stadium Majlis Perbandaran Selayang turut digunakan oleh tiga pasukan iaitu ATM, PKNS Selangor dan Sime Darby. 

No comments: