Friday, September 21, 2012

PKNS Yakin Muncul Juara

Jurulatih PKNS FC, Mohd Yazid Ahmad percaya barisan pemainnya sudah bersedia menampilkan aksi terbaik dalam memastikan gelaran juara Liga 1MCC-Hong Leong Yamaha 2012 bawah 14 tahun menjadi milik mereka, Ahad ini. 

PKNS FC akan menentang CIMB YFA pada aksi final di Stadium Majlis Bandaraya Petaling Jaya selepas menyingkirkan Permata Lestari pada aksi separuh akhir penuh debaran yang mana berlanjutan sehingga ke sepakan penalti, dan Mohd Yazid berkata pemainnya kini bersemangat tinggi untuk memastikan PKNS mencatat satu lagi kemenangan seterusnya bergelar juara buat pertama kali.


"Motivasi di kem kami cukup tinggi, persediaan pasukan semuanya berjalan lancar. Alhamdulillah semua pemain bebas daripada kecederaan dan saya yakin kekuatan utama pasukan PKNS adalah kerjasama sepasukan. Jika mereka menunjukkan permainan berpasukan dan persefahaman baik, tidak mustahil kami akan dapat tewaskan CIMB.

"Saya masih mempunyai tempoh dua hari untuk mempersiapkan pasukan. Selepas perlawanan semifinal tempoh hari saya sudah nampak di mana kelemahan yang perlu diatasi. Bagi saya peluang kedua-dua pasukan adalah seimbang, lagipun ketika pertemuan dalam liga kami hanya tewas tipis 2-3 kepada CIMB. jadi ia bergantung kepada siapa yang kurang melakukan kesilapan dan bijak manfaatkan peluang," kata Mohd Yazid.

Tahun lalu, laluan PKNS tersekat di peringkat suku akhir justeru Mohd Yazid mahu kejayaan manis melangkah jauh sehingga ke pentas final dinoktahkan dengan penuh gaya, namun dalam masa sama tidak mahu pemainnya beraksi dikuasai tekanan. 

"Adalah penting mereka bermain tanpa tekanan, kita perlu ingat mereka masih dalam proses pembelajaran, ada yang mental kuat ada yang lemah, sebagai jurulatih saya perlu mendidik dan membentuk mereka untuk hadapi perlawanan ini dengan tenang."

Mohd Yazid dijangka mempertaruhkan kelincahan pemain tengah, Wan Muhammad Iqmal dan bisa sentuhan Muhammad Fahriz untuk merobek gawang CIMB YFA, setelah kedua-dua pemain ini menampilkan aksi cemerlang ketika perlawanan separuh akhir tempoh hari.

Malah, beliau juga mengharapkan penjaga gol, Muhammad Adam Harith Zulkarnaen akan mempamer ketangkasan sama sepertimana ketika muncul wira di semifinal dengan menyelamatkan tiga sepakan penalti lawan dalam kemenangan 4-1 ke atas Permata Lestari.

PKNS FC akan meneruskan latihan seperti biasa di Padang PKNS, Kelana Jaya pada Jumaat sebelum turun menjalani latihan ringan pada Sabtu. 

No comments: