Saturday, October 26, 2013

Dua gol dalam tiga minit paksa ATM berputih mata

Separuh akhir kedua Piala Malaysia

Dua gol lewat dalam tempoh tiga minit menerusi Fakri Saarani dan Badhri Radzi membawa Kelantan ke pentas final seterusnya meleburkan hasrat ATM untuk mencipta kejutan pada aksi separuh akhir kedua Piala Malaysia malam tadi. 

Ketinggalan 1-2 hasil kekalahan di peringkat pertama di Selayang, ATM yang mencipta kejutan menewaskan Kelantan di Kota Bharu pada April lalu dilihat sekali lagi berada di landasan sama untuk berbuat demikian apabila dua gol Marlon Alex meletakkan mereka mendahului secara agregat 3-2. 

Namun, cuba bermain defensif untuk mempertahankan kelebihan itu menyaksikan Kelantan yang terdahulu membelasah JDT 6-1 di Kota Bharu tampil lebih agresif dan hasilnya, pemain gantian Fakri Saarani meledakkan gol penyamaan cantik pada minit ke-82 untuk mengikat agregat 3-3. 

Piya jaring gol penyamaan. Foto : Dunia Sukan
Gol itu membakar semangat pemain tuan rumah untuk terus menyerang dan tidak sampai tiga minit kemudian, Kota Bharu bergema lagi dengan sorakkan apabila kapten berpengaruh, Piya meledakkan gol penyamaan hasil hantaran Zairul Fitree untuk membawa Kelantan ke final keempat dalam lima musim. 

Begitupun, wira sebenar Kelantan adalah Khairul Fahmi Che Mat - setelah 'berehat' hampir keseluruhan babak kedua, Khairul Fahmi menyelamatkan satu percubaan 'pasti  gol' Shukor Adan pada masa kecederaan yang menafikan ATM gol ketiga, seterusnya menyaksikan Kelantan kini menghampiri misi mempertahankan kejuaraan yang dimenangi tahun lalu. 

No comments: