Wednesday, September 18, 2013

Selangor, Terengganu tersingkir, PKNS pertama mara

Pelbagai drama tercetus pada pada matchday kelima tatkala aksi peringkat kumpulan Piala Malaysia menghampiri kemuncaknya dengan juara 32 kali, Selangor muncul pasukan pertama mengucapkan selamat tinggal kepada saingan musim ini selepas sekadar mampu mencatat keputusan seri menentang ATM.

Selangor yang memerlukan kemenangan untuk menghidupkan peluang gagal dalam misi mencatat kemenangan pertama sekaligus peluang kini dilihat terbuka di antara ATM, Sime Darby dan Johor untuk merebut dua slot ke suku akhir.

Kumpulan C pula menjanjikan debaran paling hebat pada aksi terakhir Sabtu ini - kemenangan skuad juara bertahan, Kelantan di Kuala Terengganu bermakna tuan rumah turut tersingkir daripada saingan tetapi Kelantan berdepan misi getir dalam usaha meneruskan kemaraan setelah Pahang mencatat kemenangan bergaya 3-0 ke atas Negeri Sembilan.

Ini bermakna salah satu daripada dua pasukan pantai timur itu hampir pasti tersingkir apabila kedua-duanya bertemu sesama sendiri untuk menentukan status juara kumpulan, tetapi jika Terengganu 'membantu' dengan menewaskan Negeri Sembilan, Kelantan dan Pahang kedua-duanya tetap akan mara selaku dua pasukan terbaik.

Keputusan penuh Matchday 5 :

Kumpulan A
Johor 2-2 Sime Darby
ATM 1-1 Selangor

Kumpulan B
PKNS 5-0 T-Team
Felda 2-5 JDT

Kumpulan C
Terengganu 1-3 Kelantan
Pahang 3-0 Negeri Sembilan

Kumpulan D
Perak 0-1 Kedah

No comments: