Sunday, September 22, 2013

Pahang mara dibantu Terengganu, aksi Perak meragukan

Aksi peringkat kumpulan menutup tirai dengan 7 lagi pasukan melengkapkan kemaraan ke pusingan suku akhir tatkala kesemua pasukan pilihan menepati ramalan pada hari terakhir.

Paling mencuri tumpuan, pastinya pertembungan Kelantan dan Pahang di Stadium Sultan Muhammad ke-IV, Kota Bharu - hatrik Dickson Nwakaeme membantu tuan rumah mencatat kemenangan bergaya 4-0 ke atas Tok Gajah bimbingan Dollah Salleh seterusnya mengesahkan status selaku juara kumpulan.

Namun kesudahan penuh dramatik terhasil di mana pada ketika Pahang merasakan mereka sudah tersingkir daripada kempen kali ini, gol jaringan lewat permainan Ashaari Shamsudin di Paroi membantu Terengganu mengikat Negeri Sembilan sekaligus Pahang tetap mara berdasarkan kelebihan gol.

Sarawak pula mengganas di Kuching apabila membelasah Perak 6-1 untuk mara selaku juara Kumpulan D - tetapi apa yang menimbulkan keraguan adalah persembahan tidak bermaya Perak yang membenarkan lawan menjaringkan gol-gol mudah yang membawa kepada kekalahan ketiga berturut-turut.

Untuk rekod, Perak hanya memerlukan 1 mata daripada 3 perlawanan terakhir mereka sebelum ini, tetapi mereka dihadiahkan kekalahan ketiga berturut-turut menerusi hatrik jaringan Muamer Salibasic serta gol masing-masing menerusi Khairi Kiman (gs), Zamri Morshidi dan Bobby Gonzales.

Keputusan penuh Matchday 6 :

Kumpulan A :
ATM 1-1 Sime Darby
Selangor 1-1 Johor

Kumpulan B
JDT 0-2 PKNS
Felda 2-1 T-Team

Kumpulan C
Kelantan 4-0 Pahang
NS 2-2 Terengganu

Kumpulan D
Kedah 1-3 Lions
Sarawak 6-1 Perak





1 comment:

Minimilize said...

This is a ggreat blog