Wednesday, July 4, 2012

Kakibola..


Pertama sekali, minta maaf kepada semua pengunjung blog Suara Sukan kerana sejak kebelakangan ini masa saya agak terhad untuk mengupdate blog, seperti biasa sibuk dengan kerja hakiki, juga tugas baru saya sebagai pengarang majalah Kakibola.  

Majalah kakibola edisi pertama saya sebagai pengarangnya sudahpun berada di pasaran, namun dek kerana ini adalah first output, maka saya pasti masih terlalu banyak kelemahan yang perlu diperbaiki terutama dari segi design dan content, kekelam-kabutan dan kekangan masa sepanjang bulan lalu menyebabkan kandungannya lebih banyak berkisar tentang ulasan Euro 2012.

Setiap ulasan adalah ulasan saya sendiri dan bukannya ‘ditranslate’ ulasan daripada media global, ini supaya peminat tidak jemu membaca benda yang sama dalam bahasa yang berlainan.

Kakibola di bawah editorial saya juga akan menampilkan slot untuk bolasepak tempatan, ianya penting agar peminat tahu perkembangan bolasepak tanah air, meskipun terdapat pelbagai medium lain pada hari ini.
Dan sebagai permulaan, saya kongsikan cerita tentang padang bolasepak di Malaysia yang dilabel tidak berkualiti dan berada di tahap menyedihkan oleh pemain yang boleh dilabel pertahanan terbaik Malaysia, S.Subramaniam. Nak tahu lanjut, dapatkan naskhah Kakibola anda di pasaran.

Selebihnya, saya yakin banyak perubahan perlu dibuat dan mengharapkan agar pembaca memberi ruang untuk penambahbaikkan memandangkan ini adalah hasil kerja pertama yang disiapkan dalam tempoh 5 hari dek kerana mengejar deadline, dan segala pendapat, pandangan yang diberi amatlah saya hargai.     

2 comments:

Musa said...

Semolek2nya edisi mula2 ni patut bagi free dulu.. hehehehe

Dunia Baru said...

terbaik lah bro amimang....kelah demo..tabIk...