Monday, July 16, 2012

Khairul Fahmi Dilantik Sebagai Duta 100Plus


Penjaga gol utama Malaysia, Khairul Fahmi Che Mat, menerima suntikan semangat menjelang perlawanan menentang kelab gergasi Liga Perdana Inggeris (EPL) dan Piala AFF Suzuki penghujung tahun ini apabila menandatangani persetujuan untuk dilantik sebagai duta 100Plus. 

Ini menyaksikan Khairul menyertai kumpulan ekslusif atlet handalan kebangsaan termasuk bintang badminton, Datuk Lee Chong Wei, penerjun bertaraf dunia Pandalela Rinong dan Safee Sali sebagai duta minuman isotonik nombor satu negara itu. 

100Plus juga adalah penaja minuman rasmi pasukan lumba basikal trek kebangsaan dan minuman yang disyorkan oleh Majlis Sukan Negara (MSN).

Khairul bersetuju mengikat perjanjian dua tahun yang bakal menyaksikan penjaga gol terbaik kebangsaan itu muncul dalam iklan dan promosi 100Plus di seluruh negara. 

"Khairul adalah atlet yang luar biasa dan seorang yang mempunyai reputasi tinggi di Malaysia. Dia terus mengejar kejayaan dan menepati semangat yang dilaungkan 100Plus iaitu 'Atasi Segalanya'. Kami cukup gembira untuk melantiknya dan percaya beliau adalah role model yang baik bagi mereka yang mahu menjalani gaya hidup yang aktif," kata Penolong Pengurus Besar, Brand Marketing F&N Beverages Marketing Sdn Bhd, Jenny Wong.

Kempen pertama yang akan menyaksikan kelibat Khairul atau lebih dikenali sebagai Apek adalah kempen  Ramadhandan Hari Raya 100Plus yang diberi judul Sentiasa Cergas Di Bulan Mulia Ini. Bercakap di majlis pelancaran komersial TV hari ini, Apek berkata beliau amat gembira dipilih sebagai duta 100Plus.

"Perjanjian tajaan ini adalah satu pengiktirafan terhadap usaha saya sebagai penjaga gol pasukan kebangsaan dan saya mahu mengucapkan terima kasih kepada 100Plus di atas kepercayaan mereka terhadap saya," kata Khairul yang akan menyertai latihan bersama skuad kebangsaan petang ini dalam persiapan untuk menghadapi perlawanan persahabatan menentang Arsenal dan juara liga inggeris, Manchester City. 


Perlawanan ini adalah sebahagian daripada persediaan pasukan kebangsaan untuk menghadapi Piala AFF Suzuki yang akan berlangsung dari 24 November hingga 22 Disember depan. Malaysia akan turun selaku juara bertahan dan bakal berdepan ujian getir mempertahankan gelaran apabila diundi bersama Indonesia dan juara 3 kali, Singapura, dalam Kumpulan B.

"Kita berada dalam kumpulan yang sukar, dan perlu menepati semangat Atasi Segalanya 100Plus untuk menewaskan lawan seterusnya mempertahankan kejuaraan," ujar Khairul.

100Plus juga adalah penyokong yang komited bagi acara sukan di Malaysia - Media247-

No comments: