Saturday, September 5, 2015

Pemain terima RM10,000 seorang

Ganjaran setimpal! Kesemua pemain Pasukan Hoki Terengganu (THT) akan menerima RM10,000 setiap seorang di atas kejayaan  menjuarai Liga Hoki Malaysia (TNB-MHL 2015) setelah menundukkan Kelab Hoki Kuala Lumpur (KLHC) 5-4 pada aksi terakhir, malam tadi.

Insentif itu diumumkan Menteri Besar Terengganu, Datuk Seri Ahmad Razif Abdul Rahman sebagai ganjaran buat pemain yang beraksi cemerlang untuk mengekalkan kejuaraan liga buat musim kedua berturut-turut di bumi Terengganu selain bersedia memberikan insentif tambahan andai Piala TNB juga dapat dipertahankan.


Gambar : Gawang.my

"Kita berterima kasih kepada pemain dan dengan izin Allah insentif ini akan disampaikan kepada pemain dalam masa terdekat," katanya.

Melihat perkembangan hoki yang begitu memberansangkan di Terengganu, Ahmad Razif turut mengumumkan kerajaan negeri akan membina dua gelanggang hoki berhampiran Kompleks Hoki Gong Badak. Pada masa sama, Stadium Hoki Batu Buruk akan dinaiktaraf bagi membolehkan kejohanan lebih berprestij diadakan di situ di masa akan datang.

Diolah semula dari sumber BERNAMA. 

No comments: