Friday, September 4, 2015

Duka berganda buat Nicol David!

Setelah melepaskan takhta nombor satu dunia yang dipegang sejak 109 bulan lalu, ratu skuasy negara Datuk Nicol Ann David dihadiahkan duka berganda apabila tersingkir daripada Kejohanan Terbuka China.

Pada perlawanan dalam gelanggang kaca di Hotel Peninsula, Nicol tewas 3-1 kepada pemain remaja Mesir, Nouran Gohar dalam aksi suku akhir di Shanghai, China hari ini walaupun memulakan saingan dengan memenangi set pertama 11-9.


Bagaimanapun Nouran yang berusia 17 tahun yang berada di ranking ke-17 dunia, bangkit untuk mengejutkan Nicol  dengan keputusan 11-8, 11-5 dan 11-8.

Sementara itu pemain Mesir, Raneem El Welily yang baru dinobatkan sebagai pemain nombor satu dunia, melangkah ke separuh akhir dengan mudah apabila lawannya Annie Au dari Hong Kong menarik diri sebelum bermula set ketiga.

Raneem ketika itu sedang mendahului 2-0 selepas menang dua set pertama 11-2, 11-8.

Dalam perlawanan suku akhir lain, pemain Perancis, Camille Serme mengalahkan  Sarah Jane Perry (England) 11-7, 11-7, 11-7 manakala pemain Amerika Syarikat, Amanda Sobhy menewaskan Emma Beddoes 9England) 11-4, 11-5 dan 11-8.

Diolah semula dari Sumber BERNAMA NEWS.

1 comment:

lymacsau said...

Thanks for sharing, nice post! Post really provice useful information!

Hương Lâm chuyên cung cấp máy photocopy, chúng tôi cung cấp máy photocopy ricoh, toshiba, canon, sharp, đặc biệt chúng tôi có cung cấp máy photocopy màu uy tín, giá rẻ nhất.