Wednesday, February 15, 2012

Irfan Bangga Badi Berakhir, Puji Aksi Balaban


foto: bharian.com.my

Selepas kemarau kemenangan ke atas Kelantan sejak 11 perlawanan lalu, jurulatih serba boleh, Irfan Bakti akhirnya membawa Sang Gergasi Merah mencatat kemenangan pertama ke atas seteru pantai timur itu dengan kemenangan 2-1 dalam aksi kelapan Liga Super, semalam.

Jurulatih kelahiran Kelantan itu, nyata tidak dapat menyembunyikan rasa gembiranya di atas kejayaan manis ini, dan menyifatkan ia didorong oleh semangat tinggi para pemainnya yang tidak mahu tewas sekali lagi kepada Kelantan.

“ini bukan malam kebangkitan tapi saya lihat semua pemain bertekad tidak kalah dengan Kelantan, kerana sebelum ni dengan T-Team sudah pecahkan ruyungnya, malam ni Kelantan, saya cakap kepada pemain kekalahan 5-1 tahun lalu harus dilupakan, dan tekad untuk menang pada malam ini selepas kita tak bermain baik 2-3 game lepas, kehadiran Bosko Balaban menyerikan kem Selangor, saya berbangga dengan sumbangannya..”.

“pada separuh masa kita bermain baik tapi tidak dapat menjaringkan gol, manakala last minit kita agak leka sebab kita cuba untuk pertahankan kelebihan 2 gol dan bermain sedikit negative, tapi itu tidak harus dilakukan..”. – Irfan Bakti.

Pada perlawanan semalam, Selangor menang hasil jaringan cantik Safiq Rahim dan Balaban ketika Kelantan cuba menjelmakan kebangkitan saat akhir menerusi jaringan S.Subramaniam.

Untuk rekod ia kemenangan liga pertama Selangor ke atas Kelantan sejak Februari 2009, di mana ketika itu Selangor menang 3-0 hasil jaringan D.Surendran dan R.Surendran.

2 comments:

Anonymous said...

tiket mahal po bedil! keselamatan xley nk jago..nate babi.krik pitih rakyat no 1.

ibun_jogho said...

iklan jap....

Lelaki cedera parah diserang penyokong bola Selangor

KUALA LUMPUR - Seorang penyokong pasukan bola sepak Kelantan didakwa menjadi mangsa serangan peminat fanatik Selangor apabila dahi dan tengkoraknya retak dibaling dengan batu-bata sebaik sahaja perlawanan di antara kedua-dua pasukan itu tamat di Stadium Nasional Bukit Jalil di sini kelmarin.

Ekoran kejadian itu, Tuan Mohd. Rozaimi Tuan Kuning, 37, terpaksa menerima 10 jahitan dalam kejadian yang didakwa berlaku pada pukul 11 malam.

Ejen sebuah syarikat pelancongan itu kini berada dalam keadaan separuh sedar di Pusat Perubatan Universiti Kebangsaan Malaysia (PPUKM), Cheras di sini. Dalam perlawanan itu, Selangor menang dengan keputusan 2-1.

Rakan mangsa yang mahu dikenali sebagai Zulkifli, 30-an, memberitahu, sebelum kejadian, dia bersama mangsa dan sebilangan penyokong Kelantan berjalan keluar ke pintu pagar selepas perlawanan tamat.

Katanya, tidak lama kemudian dia terdengar bunyi benda dibaling dan apabila ditoleh dia melihat Tuan Rozaimi terduduk sambil memegang dahinya.

"Saya juga lihat sebiji batu-bata bergolek di sebelahnya. Pada masa sama, darah mengalir keluar melalui hidung dan luka di dahi Tuan Rozaimi.

lanjut di http://www.kosmo.com.my/kosmo/arkib.asp?y=2012&dt=0216&pub=Kosmo&sec=Negara&pg=ne_02.htm