Tuesday, May 26, 2015

Poyok, Syamsuri pastikan impian Real terus bernyala

Real Mulia FC memastikan perjuangan memburu tiket ke Liga Perdana 2016 masih di landasan tepat menerusi satu lagi kemenangan tipis 1-0, kali ini ke atas PBAPP FC di Stadium Bandaraya pada Ahad.

Gol tunggal jaringan Saufie Hamid pada minit ke-55 serta satu lagi aksi cemerlang dari penjaga gol Syamsuri Mustafa, memastikan anak buah Yunus Aliff mengekalkan rekod bersih empat kemenangan di gelanggang lawan.

“Kita bermula dengan baik, pemain mendengar arahan supaya kita kuatkan bahagian tengah di separuh masa kedua. Saufie melakukan larian yang baik, mencabar pertahanan lawan sebelum dapat menjaringkan gol. Ia kemenangan yang penting dan saya percaya kita masih berada di landasan yang betul untuk layak ke Liga Perdana,” ujar Yunus yang merupakan jurulatih PBAPP musim lepas.



Mengenai Syamsuri, Yunus berkata, “Syamsuri? Saya hilang kata-kata nak cakap tentang dia. Setiap minggu dia selamatkan kita. Hari ini dia selamatkan 4 percubaan bahaya depan gol. Semua pemain memberi aksi terbaik tetapi Syamsuri beraksi luar biasa setiap perlawanan. Secara peribadi, saya anggap dia penjaga gol terbaik dalam negara buat masa ini.”

Real Mulia yang turun tanpa Ariff Zulkifly (penggantungan) dan Khairan Ezuan (kecederaan) goyah pada 15 minit pertama apabila PBAPP ghairah mengasak mencari gol awal namun berjaya mengimbangi permainan ketika menuju ke pertengahan separuh masa pertama.

Selepas percubaan Faiz Nasir, Ikhram Ibrahim dan Shahrulnizam Anuar diselamatkan dengan cemerlang oleh Syamsuri, giliran Real Mulia terlepas peluang keemasan apabila Haikal Nazri dan Saufie gagal memanfaatkan ruang terbuka untuk menjaringkan gol apabila percubaan mereka tersasar.
10 minit permainan bersambung di babak kedua, Saufie menceriakan kem RMFC apabila rembatan kencangnya gagal diselamatkan penjaga gol PBAPP untuk gol tunggal perlawanan.

Kemenangan membolehkan RMFC melonjak satu anak tangga ke tangga ketiga dengan 19 mata, dipisahkan menerusi beza jaringan dengan pasukan tangga kedua, Megah Murni yang mengikat Perlis tanpa jaringan di Kangar. Perlis masih mendahului Kumpulan A dengan kelebihan 5 mata.

1 comment:

Unknown said...

Perkenalkan, saya dari tim kumpulbagi. Saya ingin tau, apakah kiranya anda berencana untuk mengoleksi files menggunakan hosting yang baru?
Jika ya, silahkan kunjungi website kami www.kumpulbagi.com atau www.facebook.com/kumpulbagi/ untuk info selengkapnya.

Di sana anda bisa dengan bebas share dan mendowload foto-foto keluarga dan trip, music, video, filem dll dalam jumlah dan waktu yang tidak terbatas, setelah registrasi terlebih dahulu. Gratis :)