Monday, December 8, 2014

Komen melucukan pengendali kebangsaan

Mendengar komen pengendali pasukan kebangsaan, Dollah Salleh selepas pertemuan menentang Vietnam di Shah Alam yang berbunyi agak kelakar, saya membuat satu kesimpulan ringkas, Dollah dan pembantu beliau sebenarnya tidak tahu dan tidak benar-benar mengikuti perkembangan Liga-M.

Mereka sebaliknya lebih banyak dibantu oleh reputasi lampau pemain itu sendiri apabila menyenarai 22 pemain untuk mewakili negara di Piala AFF Suzuki.

Komen yang berbunyi, “Saya terkejut dengan Indra Putra, dia mampu membuat larian dan percubaan selepas hanya beberapa minit dimasukkan, tetapi Matyo tidak dapat melakukannya,” ternyata sesuatu yang melucukan dari seorang pengendali kebangsaan yang sepatutnya lebih tahu tentang kemampuan pemainnya.

Kepada Dollah, mungkin anda seorang sahaja yang terkejut dengan apa yang dipamer Indra, kerana warga peminat bola sepak tempatan yang benar-benar mengikuti Liga-M semuanya tahu betapa Indra adalah penyerang terbaik berbanding penyerang lain dalam pasukan yang anda bawa ke kejohanan kali ini.



Malang sekali, seorang striker yang tidak boleh berlari dan tidak larat mengejar bola lebih menjadi sandaran anda dek kerana reputasi lampaunya sebagai penjaring terbanyak AFF Suzuki. 

No comments: