Wednesday, February 13, 2013

Tempoh rehat panjang cetus semangat ATM

Disumbangkan Babajintan atau Harris Rajahdin. 

TEMPOH rehat hampir sebulan disifatkan sebagai rahmat buat pengendali, B Sathianathan yang menyaksikan skuadnya kembali berada pada tahap kecergasan terbaik menjelang sambungan aksi Liga Super menentang Negeri Sembilan, Sabtu ini.

Kecuali penjaring terbanyak liga, Marlon Alex James dengan lima gol, gelaran yang dikongsi bersama Fauzi Roslan dari Pahang, ATM, Sathia mampu memilih barisan pemain daripada skuad penuh bagi menghadapi NS di Stadium Tuanku Abdul Rahman, Paroi.

Meskipun NS dianggap sebagai tuan rumah, perlawanan di Paroi umpama beraksi di gelanggang sendiri buat ATM yang menggunakan stadium itu bagi aksi Liga Super musim ini.

“Tempoh rehat panjang ini memberikan manfaat buat pasukan dengan ia memberikan kesempatan buat pemain untuk pulih daripada kecederaan. Kecuali Marlon, yang mengalami kecederaan belakang, saya memiliki barisan penuh pemain untuk dipilih bagi perlawanan Sabtu ini.

Christie mungkin kembali
“Christie (Jayaseelan) juga sudah kembali pulih tetapi saya berkemungkinan akan menggunakannya sebagai pemain gantian,” kata bekas pengendali kebangsaan itu.

Pertemuan menentang NS mengimbau kenangan manis buat Sathia yang menundukkan negeri kelahirannya itu 3-1 di Paroi dalam laluan kejayaan agregat 6-3 pada suku akhir Piala Malaysia musim lalu.

“Kami melalui kenangan manis beraksi di Negeri (Sembilan) musim lalu apabila meraih kemenangan 3-1 dan seterusnya mara ke separuh akhir Piala Malaysia.

“Namun, keadaan pada kali ini berbeza dengan mereka pasti akan turun dengan misi untuk membalas dendam kekalahan itu. Ia juga adalah perlawanan istimewa buat beberapa pemain kami, Hai-O, Shukor (Adan), Irwan Fadly (Idrus) dan penjaga gol, Farizal (Harun) yang bakal berdepan pasukan lama mereka,” tambahnya.

No comments: