Monday, September 24, 2012

Radha Krishnan Puji Semangat Tinggi Anak Buah

penjaring gol kemenangan

Selepas menyaksikan pasukannya beraksi cemerlang menidakkan hajat besar PKNS FC untuk merangkul kejuaraan bawah 14 tahun Liga 1MCC-Hong Leong Yamaha 2012, jurulatih CIMB-YFA, V.S.Radha Krishnan pantas menghamburkan kata-kata pujian terhadap aksi bersemangat tinggi ditunjukkan pemainnya.

Radha Krishnan berkata komitmen dan semangat berpasukan tinggi adalah kunci utama kejayaan pasukannya dan berharap kemenangan ini akan menjadi batu loncatan buat pemainnya untuk mencatat kejayaan lebih gemilang di masa akan datang.

“Saya berbangga dengan pemain saya, mereka menunjukkan satu permainan yang cukup baik, keupayaan teknikal yang mantap dan berkesan secara taktikal. Sepanjang kejohanan ini kami menunjukkan permainan bolasepak yang sistematik, ini membuktikan betapa CIMB-YFA memiliki program pembangunan bolasepak yang baik.

“Saya harap kemenangan ini akan menjadi satu permulaan yang baik untuk pemain-pemain saya, di mana sasaran kami adalah Piala FAM 2016, ketika itu pemain berusia 18 tahun,” kata Radha Krishnan.


Manakala bagi rakan sejawatannya di PKNS, Mohd Yazid Abdullah, beliau menerima kekalahan pasukannya dengan terbuka meskipun pada satu ketika melaungkan keyakinan tinggi betapa pasukannya akan mampu mencipta kejutan di kejohanan ini.

“Saya akur dengan kekalahan ini, rezeki tidak berpihak kepada kami. Dalam perlawanan final seperti ini macam-macam boleh berlaku, apa sekalipun pujian buat pemain-pemain saya kerana telah memberikan aksi terbaik.”

Pada aksi final yang berlanjutan sehingga ke masa tambahan itu, PKNS berjaya menyamakan kedudukan 1-1 selepas ketinggalan hasil jaringan Kogileswaran Raja Mohan seawal minit kedua, namun terpaksa berputih mata apabila Fariq Ashraf Rohaizan menjaringkan gol kemenangan CIMB hanya dua minit selepas permainan bersambung di masa tambahan.  

kogileswaran penjaring terbanyak kejohanan

No comments: